Szkoła ponadpostawowa

Celem zajęć dla młodych nastolatków jest przeprowadzenie ich przez kryzys odkrywania własnej tożsamości, udzielenie wsparcia w odpowiedzi na postawione pytania: Kim jestem? Dokąd zmierzam? Jakie są moje mocne strony? Jakie są moje pasje? Będzie to czas szczególnego doświadczenia dla Młodych, w którym realnie doświadczą poniższych deklaracji:

  • jesteś ważny
  • Twoje zdanie jest ważne
  • masz prawo czuć to co czujesz
  • możesz mieć inne zdanie niż ja
  • chcę Cię wysłuchać
  • chcę Cię zrozumieć

Człowiek kochany – kocha. Tam gdzie widzimy zachowania, które nie rodzą dobra, mamy jasne wskazówki, że gdzieś w głębi jest cierpienie. Ranne stworzenie dopóki może, broni siebie i swojej rany. Dopiero kiedy zostanie ona odkryta i uleczona stworzenie ma siłę i chęć czynienia dobra – bo już nie musi całymi siłami chronić swojej rany.

  • wspólne tworzenie zasad grupy
  • integracja połączona z kształtowaniem prawidłowo rozumianych: tolerancji, szacunku i empatii i asertywności
  • warsztaty terapeutyczne rozwijające umiejętność praktycznego stosowania zasad porozumienia bez przemocy
  • treningi zastępowania agresji
  • poszukiwanie pasji, hobby, mocnych stron dzieci
  • rozmowa, rozmowa i jeszcze raz rozmowa

Z doświadczenia pracy psychologa wiem, że jest to okres rozwoju, w którym najważniejsze jest dogłębne zrozumienie młodego człowieka. Jest to trudne, ponieważ często on sam siebie nie rozumie. Chciałby wiedzieć, ale nie wie czemu tak się zachowuje: krzyczy, trzaska drzwiami, obraża się, bije, milczy, płacze, zamyka się w pokoju. Słowa ,,nie wiem” często są na szczycie listy wypowiadanych słów. Na naszych zajęciach wchodzimy głębiej – szukamy co kryje się pod taką odpowiedzią.

Oferta zajęć grupowych dla uczniów szkół średnich: