Szkoła podstawowa

OFERTA DLA PRZEDSZKOLA -> SPRAWDŹ

W tzw. okresie szkolnym najbardziej istotne znaczenie ma pracowitość. Dzięki odkrywaniu mocnych stron dziecka, nabiera ono przekonania, że jest osobą kompetentną, a zdobytą wiedzę chce stosować w życiu. Porównywanie, krytykowanie, obrażanie oraz ograniczanie eksplorowania świata m.in. nadmiernym dostępem do elektroniki niesie duże ryzyko wykształcenia postawy niższości. Jest to widoczne w niskim poczuciu własnej wartości u starszych dzieci, nastolatków i dorosłych.

Dziecko w wieku szkolnym chce zdobywać wiedzę, chce się uczyć nowych informacji, chce odkrywać to, o czym nie miało nigdy pojęcia. Jednak przede wszystkim dziecko chce stosować wiedzę w praktyce. Dopiero wtedy wzmacnia się w nim poczucie sprawczości, a także zdolność (a w przyszłości chęć) do pracy.

Pragnąc rozwijać to co najlepsze w dziecku w wieku szkolnym, zajęcia dla tej grupy wiekowej są tak przygotowane, aby rozwijać wszystkie kompetencje kształtujące się w wieku szkolnym:

  • zabawy integracyjne na świeżym powietrzu (współpraca, współodpowiedzialność, tworzenie więzi)
  • prace ogrodowe, nauka przyrody oraz istotność troski o nasz ekosystem
  • pielęgnowanie warzyw, naturalne nawozy, zbieranie darów natury, nauka przygotowania posiłków z warzyw – musy, sałatki, kremy, soki (nauka przez zabawę).
  • tory przeszkód, wyścigi w workach, przeciąganie liny (rywalizacja, prawidłowe przeżywanie sukcesów i porażek, treningi zastępowania agresji, wygaszanie zachowań niepożądanych)
  • prace manualne i twórcze: bukiety, świeczki zapachowe, mydełka, witraże, obserwowanie natury (trening ręki, motoryka mała, rozbudzanie wyobraźni, nauka chemii w naturze)
  • przygody leśne niczym Robinson Crusoe: budowanie szałasu, indiańskie zabawy, przygotowywanie ogniska (rozwijanie wyobraźni, oderwanie uwagi od atrakcyjnych gier komputerowych, realne przeżywanie ciekawości, przygody, niepokoju, satysfakcji)
  • edukacja przez doświadczenie: praca z drewnem, pierwsza pomoc, młynkowanie zboża
  • ogniska i grille
  • integracja sensoryczna na łące, ścieżki sensoryczne, równoważnie, bujaki, zapachy, struktury i odgłosy natury
  • dyskusje, pogadanki tematyczne i terapeutyczne, wzmacnianie mocnych stron, stwarzanie okazji do przeżywania sukcesów, rozwijanie zdolności do przewodzenia grupą w duchu empatii

Oferta zajęć integracyjnych dla uczniów szkół podstawowych:

Ocena: 5 na 5.

W maju odwiedziliśmy wraz z uczniami ośrodek terapeutyczny ,,Razem w górę”, który znajduje się w Ciućkowie. Na miejscu czekało na nas moc atrakcji. ❤️ Najpierw uczniowie wzięli udział w zajęciach integracyjnych z psychologiem, które były nie tylko możliwością do wspólnej integracji i działania poprzez współpracę, ale uświadomieniem sobie jak każdy człowiek jest ważny i ile może zrobić dla drugiego. Następnie uczniowie ruszyli na leśną przygodę, gdzie czekał na nich zjazd na tyrolce, tor przeszkód oraz strefa relaksu na hamakach. Dla każdego cos przyjemnego. 🌳☀️🌱 Po wszystkich atrakcjach przyszedł czas na odpoczynek i posilenie się przy ognisku. Idealne miejsce na naukę, zabawę, odkrywanie siebie i relaks zarówno dla małych jak i tych trochę większych.

P. Karolina, nauczyciel języka polskiego w SP w Wyszogrodzie

Ocena: 5 na 5.

Zarówno uczniowie jak i ja byliśmy pod ogromnym wrażeniem po zajęciach i miejscu w którym się odbyły. W naszej grupie miejsce I to zabawy w lesie. Dla niektórych to był moment przezwyciężenia swoich lęków. Zauważyłam , że uczniowie , którzy na co dzień często byli z boku grupy tylko obserwowali nic nie dając od siebie, podczas zajęć świetnie współpracowali na sukces całej grupy. Natomiast Ci , którzy zawsze chcieli być zauważeni nie wychylali się tylko zgodnie współpracowali. Uważam , że uczniowie zrozumieli, że wspólnie można więcej, trzeba uważnie słuchać kto coś mówi do nas i dać szansę wypowiedzieć się innym. Rodzaj zabaw i zajęć jakie Pani przygotowała dla uczniów były ciekawe, zabawne, inspirujące do wspólnego działania. Dziękuję bardzo , że mieliśmy okazję na wspólne spotkanie .

p. Marlena, nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej w SP w Małej Wsi

Ocena: 5 na 5.

Dzień spędzony na zajęciach w Ciućkowie dla dzieci i młodzieży naszej szkoły był istotnym elementem wychowawczym i integracyjnym. Grupowe zabawy były sprawdzianem zdrowej rywalizacji, poprawnej komunikacji w atmosferze szacunku i zrozumienia a także współpracy. Zajęcia dały możliwość budowania dobrej relacji miedzy rówieśnikami. Rolą przeprowadzonych zabaw było przede wszystkim nawiązywanie więzi między dziećmi, stworzenie atmosfery zaufania, wytworzenie u dzieci poczucia przynależności do grupy a także wzmocnienie poczucia własnej wartości. Nie bez znaczenia okazała się aura w której zajęcia były przeprowadzone, kontakt z naturą był cudownym czasem aktywności. Mamy nadzieje, ze będziemy mogli ponowić zajęcia w nadchodzącym roku szkolnym.

P. Aleksandra, nauczyciel języka polskiego w SP w Wyszogrodzie